Ø Více než dvě pětiny spotřebitelů (především nejmladší osoby a obyvatelé největších měst) by v obchodní síti rády uvítaly zvýraznění a označení potravin, které jsou považovány za součást jídelníčku zdravého životního stylu.
Ø 31% osob by bylo rádo, pokud by potraviny byly na první pohled rozlišeny z hlediska svého zdravotního vlivu – například pokud by byly označeny potraviny určené k prevenci různých onemocnění či ty, které jsou vhodné konzumovat v případě konkrétních diagnóz. Příznivcem takovéhoto značení jsou spíše starší lidé a opět obyvatelé největších měst.
Ø 22,5% respondentů by uvítalo popis vhodné kuchyňské úpravy či konkrétního receptu. Takovouto informaci by uvítali především osoby s vyšším vzděláním.
Ø 17,5% spotřebitelů by považovalo za vhodné na první pohled rozlišit potraviny z hlediska prevence obezity (výrobky se sníženým množstvím energie).
Ø Pouze 8,9% respondentů projevilo zájem o poradu či odbornou konzultaci s odborníkem na výživu přímo v prodejně.
© 25.11.2006, J.Ruprich, zdroj: GfK pro VVP