Ø Na tuto otázku odpovídalo pouze 42 respondentů, kteří v předchozí otázce uvedli, že alergií na potraviny trpí. Vzhledem k malé velikosti vzorku oslovených osob je nutné výsledky vyhodnocovat spíše orientačně.
Ø Uvádění většiny informací je pro spotřebitele – alergiky velmi důležité. Zejména se jedná o informace upozorňující na obsah častých alergenů (pro 83,2% osob – velmi důležité), o zřetelné varování v případě změny receptury již známých a vyráběných potravin (pro 77,8% osob – velmi důležité), o uvádění úplného seznamu všech složek v potravině (pro 71,9% osob – velmi důležité) a také o zdůraznění přítomnosti alergenu v názvu výrobku (pro 69,6% osob – velmi důležité).
Ø Naopak jako málo důležité (33,4%) až zbytečné (29,8%) se jeví uvádění čísla telefonu na informační linku výrobce, kde lze zjistit detaily o nabízených potravinách.
© 25.11.2006, J.Ruprich, zdroj: GfK pro VVP